Sunday 19 March 2017

SEDULANG PAHALA

Pagi ini..
Saya teringat kepada satu kisah.
Di mana ketika seorang lelaki bertemu Allah swt di akhirat.
Allah meminta malaikat untuk membawa sedulang pahala yang cukup banyak.
Lelaki tersebut berkata;
"Ya Allah..dari mana pahala ini aku dapat?"
Lalu Allah swt berkata;
"Ini adalah pahala yang kamu dapat. Kerna kamu sabar dalam berdoa. Kamu redha jika doa tidak di makbulkan.
Pahala untuk doa yang tidak di makbulkan ini. Aku simpan untuk kamu di akhirat".
Lalu lelaki tersebut berkata kepada Allah.
"Jika aku tahu. Betapa besarnya pahala untuk doa yang tidak di makbulkan Allah ini. Jika aku dapat kembali ke dunia. Lebih baik..semua doa aku langsung di makbulkan olehMu".
.
Sweetkan..
Kerna itulah..kita perlu sentiasa bersangka baik kepada Allah.
Allah tidak pernah menzalimi hambaNya. Sebaliknya..kita yang sentiasa menzalimi diri kita sendiri.

No comments:

Post a Comment